Artykuł sponsorowany

Jak długo utrzymuje się makijaż permanentny?

Jak długo utrzymuje się makijaż permanentny?

Makijaż permanentny jest metodą pigmentacji brwi, ust oraz powiek. Wbrew temu, na co wskazuje nazwa, makijaż permanentny nie jest stałym makijażem, a to oznacza, że znika po pewnym czasie. O tym, jak długo utrzyma się makijaż, decyduje wiele czynników, między innymi rodzaj zastosowanych barwników. Nie bez znaczenia jest także typ cery i metoda wykonania zabiegu.

Od czego zależy trwałość makijażu permanentnego?

Technika pigmentacji jest jednym z czynników, który decyduje o trwałości makijażu permanentnego. Wiele zależy od rodzaju sprzętu – zabieg może być wykonany za pomocą jednej lub kilku igieł albo z użyciem ostrzy. W salonie AC Permanent Beauty z Gdańska wykorzystywana jest metoda Long-Time-Liner® opracowana w 1992 roku w Niemczech. Makijaż wykonany tą metodą wygląda naturalnie i jednocześnie jest bardzo trwały.

Drugim czynnikiem, który wpływa na trwałość zabiegu, są pigmenty, a dokładnie ich skład i właściwości. Jedne utrzymują się dłużej, a drugie krócej. Z pewnością trwałego efektu nie zapewnią niecertyfikowane pigmenty niewiadomego pochodzenia, zawierające szkodliwe związki, takie jak tlenki żelaza i alkohol etylowy. Są to substancje, które nie tylko nie będą trwałe, ale także mogą spowodować podrażnienia skóry. Pigmenty powinny mieć czysty skład, cechować się głębią kolorów i odpowiednim nasyceniem.

Na trwałość makijażu permanentnego wpływa także częsta ekspozycja na słońce oraz korzystanie z solarium, ponieważ promieniowanie UV przyspiesza regenerację naskórka. Destrukcyjnie na trwałość pigmentacji wpływają także mocne peelingi. Ponadto makijaż dłużej utrzyma się na suchej skórze niż na cerze ze skłonnością do przetłuszczania.

Po jakim czasie makijaż z permanentny trzeba odnawiać?

Makijaż permanentny może utrzymać się od 12 do 24 miesięcy i jest to dość indywidualna kwestia. Najszybciej złuszczają się brwi permanentne, ponieważ pigmentację brwi wykonuje się najpłycej. Kreski i usta pigmentowane utrzymają się nieco dłużej, zwłaszcza jeśli zastosowano mocno napigmentowane barwniki. Na odświeżenie zabiegu warto zdecydować się zawsze wtedy, gdy pigment zaczyna blednąć i konieczne staje się poprawianie makijażu kosmetykami. Im szybciej poprawimy makijaż, tym mniej czasu będzie potrzebne na zabieg, a tym samym cena może być niższa.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.