Na co zwrócić uwagę, opracowując projekt nadruku reklamowego?
Zamawiając upominki reklamowe, na pewno chcemy, aby realizacja złożonego zamówienia przebiegła bez problemów, a sam gadżet – wyróżniający się spersonalizowanym nadrukiem czy firmowym logo – prezentował się efektownie. Zabierając się za opracowanie projektu nadruku reklamowego, musimy zwrócić uwagę na kilka ważnych elementów. Jakich? Tego dowiesz się z lektury artykułu!
Warto zadbać o dobre wymiary projektu
Wybierając upominki reklamowe, pamiętajmy, że ich rozmiar musi być proporcjonalny do wymiarów nadruku, który powinien być idealnie dostosowany do konkretnej powierzchni gadżetu. Oto kilka przykładów: na długopisach, linijkach i ołówkach dobrze wyglądają zwłaszcza podłużne grafiki, zaś na balonach reklamowych, kubkach, torbach i kamizelkach odblaskowych lepiej prezentują się większe nadruki w formacie kwadratowym.
Istnieją jednak grupy produktów, które wyróżniają się eleganckim i dość ekskluzywnym charakterem, dlatego duże, kontrastujące się logo naszej firmy może popsuć wygląd takich gadżetów. W dobrym tonie będzie zatem wykorzystanie mniejszego, subtelniejszego nadruku, który zachowa funkcję informacyjną, nie będzie natomiast dominować nad resztą artykułu.
Co z kolorystyką nadruku?
Jeśli już wybraliśmy najlepszy rozmiar nadruku, zwróćmy uwagę na kolorystykę przygotowywanego projektu. Odcienie i barwy muszą pasować do domyślnego koloru powierzchni reklamowej, na którą ma zostać naniesiona nasza opracowana grafika. Warto postawić na kontrastowe zestawienia, na intensywne odcienie i czytelne znaki, które na pewno rzucą się w oczy każdemu klientowi.
Przygotowując nadruki reklamowe na odzieży, kubkach, torbach i innych gadżetach, nie zapominajmy o czynnikach ekonomicznych. Jeśli dysponujemy dość niewielkim budżetem, to uważajmy na wykorzystywaną paletę kolorów. Przyjęło się, że im większe bogactwo barw, tym nadruk może być kosztowniejszy. Można zaoszczędzić, wybierając skromniejsze i bardziej minimalistyczne projekty albo korzystając z domyślnej kolorystyki powierzchni reklamowej – w ten sposób tworzymy ciekawe, eleganckie i modne upominki reklamowe, które będą przyciągać klientów swoim oryginalnym charakterem i stonowanym wyglądem.
Pamiętaj o odpowiednim zapisaniu pliku!
Ostatnim krokiem będzie poprawny zapis projektu. Należy wykorzystać takie same czcionki, jakie posiada drukarnia, z której usług chcemy skorzystać. Napisy muszą być zamienione na krzywe – warto dołączyć także pakietem użytych czcionek. Możemy również skorzystać z palety PANTONE – dzięki temu zachowamy odpowiednią jakość kolorów.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana