Materiał Partnera

Najpopularniejsze suplementy diety

Najpopularniejsze suplementy diety

Codzienne dostarczanie wszystkich składników potrzebnych naszemu organizmowi do prawidłowego funkcjonowania nie jest łatwe nawet wówczas, gdy staramy się jeść zdrowo. Szczególnie jeżeli zmagamy się przy tym z kłopotami zdrowotnymi albo ciężko pracujemy. Pomóc nam mogą suplementy diety. Przyjrzyjmy się temu, po które z nich sięga się dzisiaj najczęściej.

Probiotyki

Spożywanie probiotyków sprzyja prawidłowemu działaniu układu trawiennego. A czym są probiotyki?

To specjalnie wyselekcjonowane bakterie i drożdże, których obecność w jelitach nie tylko usprawnia procesy trawienne, ale pomaga także w uniknięciu zakażeń wirusowych i biegunek oraz łagodzeniu objawów wielu dolegliwości, między innymi nietolerancji pokarmowych oraz zespołu jelita drażliwego – mówi przedstawiciel firmy Exim Pharma, producenta suplementów diety.

Magnez i witamina B6

Magnez reguluje funkcjonowanie układu nerwowego. Uspokaja, pozwala uniknąć bólu głowy i poprawia sprawność mózgu. Niedobory magnezu wywoływać mogą między innymi drżenie rąk, warg i powiek, skurcze i mrowienie kończyn, osłabienie mięśni. Najlepiej przyswajalny w połączeniu z witaminą B6, dlatego tak popularna jest produkcja tabletek zawierających oba te składniki. Witamina B6 również wpływa na działanie układu nerwowego, a do tego reguluje ciśnienie krwi oraz pracę serca.

Żelazo i witamina C

Żelazo niezbędne jest do produkcji krwinek i hemoglobiny, a co za tym idzie – do efektywnego transportu tlenu w organizmie. Niedobór żelaza prowadzi do osłabienia i uczucia ciągłego zmęczenia, a także anemii i obniżonej odporności. Najlepiej suplementować żelazo w połączeniu z witaminą C, która ułatwia jego przyjmowanie, a przy tym również pomaga w utrzymaniu prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego.

Kwasy Omega 3

Regulują poziom cholesterolu, zmniejszając w ten sposób ryzyko miażdżycy. Poprawiają pracę mózgu, serca, układu trawiennego i nerek, pozytywnie wpływają na odporność organizmu. Badania wskazują również, że ich spożywanie zmniejsza ryzyko wystąpienia miażdżycy, a nawet nowotworów.

Witamina D

Potrzebna do prawidłowego ukształtowania się kości i zębów, a co za tym idzie – do uniknięcia krzywicy czy osteoporozy. Pomaga w zwalczaniu infekcji bakteryjnych. Jest wytwarzana przez nasz organizm, ale tylko wówczas, gdy na co dzień wystawiamy skórę na słońce. Dlatego zaleca się suplementowanie witaminy D szczególnie jesienią i zimą.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Pliki cookies (tzw. "ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Dowiedz się więcej Akceptuję