Artykuł sponsorowany

Sprowadzanie odzieży używanej na wagę. Dlaczego to się opłaca?

Sprowadzanie odzieży używanej na wagę. Dlaczego to się opłaca?

Sklepy z używaną odzieżą, czyli tzw. second-handy, już od wielu lat cieszą się w Polsce sporym powodzeniem. Początkowo ich głównymi klientami byli ludzie mniej zamożni, którzy kupując tanie ciuchy na wagę, chcieli lepiej zagospodarować i tak już skromny budżet. Z czasem jednak okazało się, że oferta używanej odzieży jest atrakcyjna dla innych grup odbiorców. To zainteresowanie w znacznym stopniu wpływa na opłacalność sprzedaży.

Kto i dlaczego kupuje odzież z drugiej ręki?

Mówiąc o sprzedaży odzieży używanej, warto podkreślić, że nie ogranicza się ona jedynie do tanich sklepików, w których można kupić znoszone t-shirty w cenie kilku złotych za kilogram. W second-handach  cierpliwi klienci znajdą również wyselekcjonowane modele, nowe i z oryginalnymi metkami.

Dlaczego Polacy kupują odzież używaną? Są ku temu trzy powody:

  • względy ekonomiczne – t-shirt z second-handu można nabyć nawet za 2-3 zł, a chociaż nie jest on z najwyższej półki, doskonale nadaje się do codziennego noszenia w domu czy pracy w ogrodzie,
  • postawa proekologiczna – od pewnego czasu modne jest bycie eco, które przejawia się w oszczędzaniu wszystkiego, co możliwe, od wody w kranie, przez żywność, po ubrania,
  • poszukiwanie własnego stylu, niepowtarzalności – często wiąże się z zamiłowaniem do szycia i wykonywania przeróbek.

Spora grupa klientów sklepów z używaną odzieżą to pasjonaci, którzy zaraz po dostawie zwiedzają takie placówki w poszukiwaniu odzieżowych perełek. Są one materiałem do tworzenia własnych kolekcji.

Opłacalność sprzedaży a asortyment dopasowany do klientów

Duże zainteresowanie asortymentem używanej odzieży ma znaczenie dla opłacalności jej sprowadzania z zagranicy. Zanim jednak podejmie się taką decyzję, jest konieczne rozpoznanie rynku. Odzież używana dzieli się na sortowaną i niesortowaną. Decydując się na sprowadzanie tej drugiej, trzeba liczyć się z tym, że w partii znajdzie się wiele rzeczy nienadających się do sprzedaży. W tej sytuacji importer ponosi spore ryzyko.

Odzież sortowana natomiast importowana między innymi przez firmę Darja z Sieradza może przyjmować jedną z trzech form:

  • Cream – odzież nowa, nieużywana, często z metkami, markowa,
  • Supermix – odzież używana wysokiej jakości,
  • Mix – odzież używana w II gatunku.

Wybór asortymentu jest uzależniony od lokalizacji sklepu. W starszych dzielnicach miast z  pewnością lepiej sprzedadzą się ciuchy na wagę za symboliczną złotówkę. W centrum handlowym czy na nowoczesnym osiedlu domków jednorodzinnych poszukiwany będzie asortyment najwyższej jakości.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.